Guvernul a decis, în ședința de miercuri, să trimită Comisiei Europene (CE) o scrisoare care va include un plan de acțiune pentru eficientizarea numărului de urgență 112 și prin care îi va asigura pe comisarii UE că sistemul va funcționa conform cerințelor, începând cu luna februarie 2008.
Ministrul Comunicațiilor, Borbely Karoly, a anunțat, marți, că Executivul va emite o ordonanță pentru eficientizarea sistemului 112, care va fi aprobată de Parlament în luna februarie și prin care Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) va primi fondurile necesare achiziționării unui soft ce va permite identificarea apelanților. STS a informat, marți, printr-un comunicat, că poate localiza apelurile la 112 în baza standardelor europene privind modul de furnizare a informației de localizare a apelului, însă operatorii au implementat soluții personalizate de localizare, neconforme standardului european, încât acestea nu pot fi preluate.
Comisia Europeană a anunțat, în luna noiembrie, că a început procedura de infringement împotriva României, pentru a se asigura că numărul unic de urgență 112 funcționează corespunzător. Legislația UE în materie de telecomunicații impune statelor membre să se asigure că serviciile de urgență sunt accesibile gratuit, formând numărul de urgență unic european 112. Statele membre trebuie să garanteze, de asemenea, că operatorii de telecomunicații furnizează serviciilor de urgență informațiile privind localizarea apelantului pentru apelurile către numărul 112, efectuate de pe telefoane fixe sau mobile. Operat de STS, serviciul 112 a fost lansat în aprilie 2005, în urma unei investiții de 40 milioane de euro, și a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicația software și echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor și agențiile dispecer.
Mai multe știri pe www.mediafax.ro